English

mandag 10. mars 2014

Smile & the world will smile with you

Kortet ble til etter en utfordring fra Nadia Cannizzo, gjestedesigner i februar hos Scappeland. Hun ville se oss lage noe i fargen teal. Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke helt klarer å skille mellom teal og turkis... men teal er vel litt mer gråaktig, hvis jeg skal forsøke å beskrive det.
Jeg laget først en bakgrunn med gesso over en stensil jeg har laget selv. Jeg tørket gessoen med varmespistol og var litt utålmodig, så gessoen ble altfor varm og begynte å boble opp. Det ga faktisk en superkul effekt, så sirklene ble enda mer 3 dimensjonale og minner litt om boblene i bobleplast. Digger det når en feil gir et nytt og herlig resultat!

Så har jeg sprayet flere runder med Dylusion sprayer og vann om hverandre, med tørking med varmluftpistol helt eller delvis mellom hver runde med farge.

Så ble det litt stempling i svart med stempler fra Tim Holtz. Disse kom litt dårlig fram og jeg ville ha mer detaljer, så jeg fant fram noen rub-ons (også fra TH) som jeg kjøpte i en forundringspakke på Molly's square for en god tid tilbake. Hadde nok aldri kjøpt de selv, men de er faktisk veldig fine og gode å bruke. Alle som har holdt på med scrapping i noen år og husker den gang rub-ons var det store nye, husker kanskje også at en del rub-ons var håpløse å bruke. Enten så festet de seg nesten ikke til arket eller så festet det seg til beskyttelsespapiret... Disse er superlette å overføre og sitter godt! Så ble det noe papirpynt fra Teresa Collins, bokstaver fra Prima, samt et par biter av TH filmstrip.

Det hele festet jeg på en matte jeg farget svart med distress ink, da jeg ikke hadde svart kartong, som så igjen ble festet til forsiden på kortet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar