English

mandag 2. september 2013

Saturated Canary x 2

Jeg har kjøpt mitt første digitale stempel av Saturated Canary - Ava, som jeg har fargelagt med Promakere.
Jeg har hatt Promarkerne mine en god stund, men brukt de lite. Jeg var så heldig å få være med på en Make & Take med Malene Bauge ved Unik Hobby, på Scrappemessen i Lillestrøm for et par-tre år siden. Her lærte jeg å fargelegge fra lyst til mørkt. Men jeg følte jeg aldri fikk helt teken på det, og syntes det var vanskelig å få fargen til å holde seg på innsiden av streken. 
Her i sommer surfet jeg rundt på YouTube og kom over Kimberly Brown sine tutorials. Hun hadde Promarkere med ekstra tynn tupp og fikk det til å se så lett ut. Så jeg la raskt inn en bestilling hos JoannaSheen som tilfeldigvis hadde tilbud på slike Ultra fine nibs akkurat da. Uken etter landet en haug med nibs i postkassen min og jeg gikk umiddelbart i gang med å prøve de - WOW - det utgjorde en virkelig forskjell. Såååå mye enklere å fargelegge på innsiden av streken, skyggeleggingen tar ikke overhånd pga for tykk strek, og ikke minst - håret er mye lettere å få pent!
Jeg trenger fremdeles å øve meg, men nå er fargelegging gøy igjen, så da kommer øvelsen av seg selv.
Nå jakter jeg på stadig nye og gode fargekombinasjoner og ser at jeg nok må utvide sortimentet mitt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar